Przygotuj się na TPR w nowej odsłonie - z Crido


Wszystkie firmy GBS/SSC zostały zobowiązane do przygotowania dokumentacji cen transferowych do końca października 2023 roku. Następnie nadal istnieje obowiązek przygotowania i złożenia formularzy TPR-C do końca listopada (chociaż Ministerstwo Finansów rozważa przedłużenie tego terminu do końca lutego, większość organizacji planuje wypełnić ten obowiązek tak szybko, jak to możliwe).

Złożenie formularzy TPR jest ważnym obowiązkiem dla wszystkich firm GBS/SSC działających w Polsce, a formularze muszą być podpisane przez wyznaczonego członka zarządu lub w niektórych przypadkach może to być wyznaczony pełnomocnik. Od tego roku procedura składania i podpisywania będzie bardziej skomplikowana niż w przeszłości, ponieważ należy to zrobić ręcznie w aplikacji internetowej Ministerstwa Finansów lub przesłać plik xml do Ministerstwa Finansów (nie ma interaktywnego formularza PDF). Powoduje to, że w przypadku organizacji, które mają wiele transakcji międzyfirmowych lub dużą liczbę podmiotów do zgłoszenia, proces ten będzie bardziej czasochłonny i istnieje większe ryzyko błędów (dokładność lub formaty danych). Niezłożenie lub złożenie informacji niezgodnych z dokumentacją TP lub stanem faktycznym może podlegać sankcjom do 720 stawek dziennych (maks. 34 560 000 PLN), a złożenie po terminie podlega karze do 240 stawek dziennych (maks. 11 520 000 PLN).

Aby ułatwić i umożliwić kontrolę nad procesem, firma Crido, która w 2023 roku została nagrodzona tytułem Technologicznej Firmy Roku przez International Tax Review, przygotowała narzędzie wspierające proces przygotowania i składania formularzy TPR-C. Kluczowe funkcjonalności narzędzia znajdziesz tu.

 Crido przygotowało również specjalną ofertę dla firm członkowskich ABSL. Aby uzyskać więcej informacji kliknij tu lub skontaktuj się z Tomaszem Loose (tomasz.loose@crido.pl) lub Michałem Szwedem (michal.szwed@crido) z Crido.