"Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2019"
10. edycja dorocznego raportu ABSL analizującego stan sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce w ostatnim roku.
"Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2019"
10. edycja dorocznego raportu ABSL analizującego stan sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce w ostatnim roku.
Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2019
pdf • 8.64 MB
Kim jesteśmy?
Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) jest wiodącą organizacją reprezentującą sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce.
Zrzeszamy ponad 200 największych firm, wyznaczamy standardy i kierunki rozwoju branży, w której zatrudnionych jest już ponad 300 000 osób. Od 2009 roku inspirujemy, wspieramy najlepsze praktyki, dajemy naszym członkom i partnerom możliwości wymiany wiedzy, pomysłów i doświadczeń.
ABSL reprezentuje centra usług wspólnych (Shared Service Centers, SSC), outsourcingu procesów biznesowych (Business Process Outsourcing, BPO), outsourcingu IT (Information Technology Outsourcing, ITO) oraz centra badawczo-rozwojowe (Research&Development, R&D). Wśród naszych członków znajdują się takie firmy, jak Accenture, Amazon, Arvato, Capgemini, Carlsberg, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, Infosys, JLL, Kimberly Clark, Luxoft, MAN, Nokia, Procter&Gamble, PwC, Shell, Toyota, czy UBS.
Każdego roku ABSL organizuje ponad 100 spotkań, szkoleń i warsztatów ukierunkowanych na wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy firmami, wzajemne inspirowanie się oraz budowanie relacji z innymi przedstawicielami sektora oraz reprezentantami organizacji i instytucji publicznych.
Nasze wydarzenia adresują szeroki zakres tematów, istotnych dla branży nowoczesnych usług biznesowych: od sesji dedykowanych wymianie know-how z konkretnych dziedzin po światowe trendy gospodarcze i rynkowe prezentowane podczas dorocznej konferencji ABSL gromadzącej za każdym razem ponad 1000 uczestników z całego świata.
Publikacje ABSL stanowią najbardziej cenione źródło wiedzy o sektorze i kierunkach jego rozwoju.
Opracowania ABSL szczegółowo charakteryzują branżę zarówno na poziomie ogólnokrajowym, jak również regionalnym i są szeroko wykorzystywane przez firmy członkowskie, samorządy, dziennikarzy oraz potencjalnych inwestorów. Dla tych ostatnich raport ABSL głównym źródłem wiedzy o klimacie inwestycyjnym Polski, w oparciu o które planują lokowanie swojej działalności w naszym kraju.
Chaptery, Kluby
i Społeczności ABSL
Lokalne i ogólnokrajowe społeczności ABSL stanowią trzon naszej organizacji i stwarzają firmom członkowskim możliwość nawiązywania kontaktów, dzielenia się wiedzą oraz realizacji wspólnych projektów i inicjatyw.
Chaptery ABSL to społeczności firm członkowskich z danego regionu kraju. Zarządzane są przez lokalnych przedstawicieli firm członkowskich ABSL, mają autonomię w zakresie ustalania swojego programu działania jak również modelu zarządzania, lecz zawsze mogą liczyć na wsparcie zespołu, Zarządu i Partnerów ABSL.
Kluby ABSL działają ogólnokrajowo i skupiają profesjonalistów z różnych dziedzin, którzy regularnie spotykają się w celu omówienia najważniejszych zagadnień i trendów z branży, dzielą się najlepszymi praktykami oraz planują wspólne inicjatywy. Kluby odzwierciedlają trzy kluczowe obszary rozwoju sektora: HR, IT i BFSI (bankowość, usługi finansowe oraz ubezpieczenia).
W ramach chapterów ABSL działają również grupy tematyczne ABSL zrzeszające pracowników firm członkowskich szczególnie zainteresowanych konkretnymi zagadnieniami takimi jak np. Edukacja, Automatyzacja czy Finanse i Księgowość. Członkowie grupy samodzielnie określają zasady działania swojej społeczności oraz agendę kolejnych spotkań, a głównym powodem jej utworzenia jest wymiana wiedzy i doświadczeń oraz budowanie sieci kontaktów pomiędzy profesjonalistami/praktykami z danej dziedziny.
ABSL w Europie tworzy dziś 5 siostrzanych organizacji działających w Polsce, Czechach, Rumunii, Bośni i Hercegowinie oraz na Łotwie. Celem międzynarodowej współpracy ABSL jest inspirowanie społeczności firm z sektora do ciągłego dążenia do doskonałości, a tym samym do dalszego wzrostu i wzmocnienia pozycji sektora w regionie.
Dynamicznie rozwijający się sektor nowoczesnych usług biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej zatrudnia już ponad 750 tysięcy osób. Dzięki intensywnej współpracy międzynarodowej możemy uczyć się i korzystać z doświadczenia firm w całym regionie, przyspieszając rozwój branży i sprawnie adresując wyzwania przed nią stojące. Jako największa organizacja reprezentująca sektor w regionie, ABSL chce promować innowacyjne firmy oraz wspierać nowe inwestycje, które pozwalają całej branży rozwijać się na zupełnie nowym poziomie.