RUSZYŁ ABSL TECH LAB
Międzynarodowi giganci publikują swoje wyzwania biznesowe zapraszając do współpracy młode firmy technologiczne
Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych ABSL zmienił formułę dotychczasowego konkursu Start-Up Challenge na otwartą platformę, która otworzy drzwi młodym firmom technologicznym do współpracy z największymi światowymi korporacjami. Jednocześnie będzie tworzyła nowy model rozwoju technologii i wspierania innowacyjności. Nad strategicznym rozwojem platformy będzie czuwać nowo powołana Rada Programowa. Jest to organ doradczy, którego członkami są liderzy opinii oraz eksperci branżowi.
Sektor usług nowoczesnych w Polsce skupia centra obsługi procesów biznesowych (BPO), usług wspólnych (SSC/GBS), IT oraz centra badawczo-rozwojowych (R&D). Wśród nich są oddziały największych globalnych koncernów - w Polsce swoje centra usług ma co piąta firma z listy Fortune 500.
–Od samego początku nasze działania kierowane były do młodych firm technologicznych i miały na celu umożliwienie im prezentacji swoich innowacyjnych rozwiązań przed potencjalnymi klientami, w szczególności międzynarodowymi korporacjami. Dziś idziemy o krok dalej. Przystąpienie do naszego programu jest jak zaproszenie do dużego przetargu, do którego dopuszczani są zwykle tylko najwięksi gracze. Odwracamy proces – od razu mówimy jakie są potrzeby biznesowe i te spółki, które mają zasoby, aby opracować rozwiązania mogą przystąpić do projektu - mówi Janusz Dziurzyński, który z ramienia ABSL odpowiada za nowy program.
Zaproszenie od poważnych graczy
ABSL tech lab to działająca w trybie ciągłym platforma współpracy, w ramach której młode, rozwijające się firmy technologiczne z Europy Środkowej i Wschodniej odpowiadają na rzeczywiste wyzwania biznesowe, z jakimi mierzą się ich potencjalni klienci. Dzięki temu tworzone przez nie rozwiązania odzwierciedlają faktyczne potrzeby rynku i mają większą szansę na komercyjny sukces. Udział w programie jest też szansą na pozyskanie pierwszego dużego klienta, który może zapewnić im stabilizację i impuls do dalszego rozwoju. – Startupy i scaleupy technologiczne często mają trudność w przebiciu się na rynku. Czasem brak im referencji, czasem know-how we współpracy z dużymi klientami, a czasem ich rozwiązania nie odpowiadają na realne zapotrzebowania rynkowe. Sytuację skomplikował koronawirus, ponieważ odwołano lub ograniczono zakres wielu wydarzeń, podczas których młode firmy technologiczne zdobywały partnerów – komentuje Janusz Dziurzyński.
Na stronie ABSL tech lab znajdują się opisy rzeczywistych wyzwań biznesowych, do rozwiązania których korporacyjni partnerzy ABSL tech lab poszukują technologicznych dostawców. Dla Procter & Gamble, strategicznego partnera ABSL tech lab, są to m.in. skuteczne monitorowanie łańcucha sprzedażowego i poszczególnych produktów w procesie sprzedażowym, ale też optymalizacja sprzedaży online i integracja sprzedaży wielokanałowej. - Procter & Gamble jest związane z projektem od czasów pierwszej edycji ABSL Start-Up Challenge. Dzięki niemu nawiązaliśmy i ciągle rozwijamy bardzo owocną współpracę z młodymi firmami technologicznymi. Przykładamy dużą wagę do innowacji, zarówno systemowych, produktowych, jak i procesowych. Przy czym zawsze muszą one służyć przede wszystkim naszym klientom. Dostawców takich właśnie rozwiązań szukamy – mówi Małgorzata Mejer, PR Manager Procter & Gamble.
Z kolei Citi – partner główny ABSL tech lab – poszukuje zaawansowanych rozwiązań z obszaru HR Tech, m. in. wspierających środowisko pracy zdalnej i wspierających komunikację i zaangażowanie w rozproszonych zespołach, ale również cyfrowych rozwiązań rozbudowujących proces zdalnej rekrutacji wysoko wykwalifikowanych specjalistów i ich onboardingu. Ważnym obszarem jest również stałe podnoszenie efektywności świadczonych usług poprzez automatyzację procesów.
Innowacje na żądanie
Ideą platformy ABSL tech lab jest nowy sposób myślenia o rozwoju innowacji i wspieraniu nowatorskich przedsięwzięć. Dotychczas powszechny w Polsce i na świecie model polegał na inwestowaniu funduszy w startupy i pomysły, które - choć ciekawe - często nie przeszły odpowiedniej walidacji rynkowej. Efektem był mały odsetek powstałych w ten sposób rozwiązań, które odniosły rynkowy sukces, oraz duże uzależnienie młodych firm od zewnętrznego finansowania. Te słabości uwypukliła pandemia i związane z nią spowolnienie gospodarcze na świecie, skutkujące wycofywaniem się inwestorów z projektów i ograniczaniem finasowania. Kapitału jest dziś mniej, a warunki jego pozyskania są dużo trudniejsze. – W naszym modelu, który nazywamy „innowacyjnością na żądanie”, wsparcie dla rozwijających się firm polega na pomocy w pozyskiwaniu potencjalnych klientów, a tym samym uzyskaniu przychodów pozwalających na stabilny rozwój. Ukierunkowujemy energię innowatorów na tory, które ułatwią im rynkowy sukces, dajemy też know-how konieczny do współpracy z dużymi klientami– tłumaczy Janusz Dziurzyński.
Prawdziwa wartość technologii
Taki model współpracy jest korzystny również dla odbiorców technologii szukających wartościowych i praktycznych rozwiązań oraz dla podnoszenia innowacyjność gospodarki i biznesu. - Polski oddział Citibank Europe rozwija się dynamicznie od kilku lat i dostarcza wysokiej jakości usługi do 96 krajów na świecie w blisko 30 językach. Stale poszukujemy innowacji, które pozwolą nam jeszcze lepiej wspierać rozwój naszych klientów. Jako partner główny ABSL tech lab będziemy pracować z dynamicznie rozwijającymi się młodymi firmami technologicznymi nad rozwiązaniami, które zautomatyzują poszczególne procesy i pozwolą na dalszy wzrost jakości świadczonych usług – dodaje Michał Podgórski, Global Head of Securities & Pricing Operations, Citi.
Lista młodych firm technologicznych współpracujących z ABSL obejmuje już ponad 200 spółek.
Członkowie Rady Programowej: Emilia Burzyńska, Central Europe Global Business Services & IT, Assosiate Business Information Security Leader, Global Business Services, Procter & Gamble; Michał Podgórski, Global Head of Securities & Pricing Operations, Citi; Jarosław Sroka, Kulczyk Investment; Janusz Dziurzyński, Vice-President, ABSL.
Więcej informacji udziela:
Marta Piorun
PR Manager ABSL
marta.piorun@absl.pl
+48 534 454 464
O ABSL
Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych - zrzesza ponad 200 największych światowych firm, zatrudniających obecnie w Polsce ponad 300 000 osób. Prawie 1,5 tys. centrów usług, rozproszonych w ponad 50 miastach, tworzy prężny ekosystem wspierający innowacyjne rozwiązania wdrażane przez międzynarodowe korporacje. Celem jest budowanie atrakcyjnych i zrównoważonych ekosystemów, które dzięki temu pozytywnemu zaangażowaniu stworzą nowe, wartościowe miejsca pracy i w sposób odpowiedzialny będą rozwijać inwestycje i biznes w lokalnych społecznościach.