Innowacje w obszarze IT zaczynają się od konsumentów
Innowacje to bez wątpienia ważny element strategii biznesowej. Procter & Gamble od lat w nie inwestuje, tworząc produkty, których zadaniem jest poprawa jakości życia konsumentów, usprawniając swoje procesy technologiczne, produkcyjne czy logistyczne. Rozpoznanie i zaspokojenie potrzeb konsumentów to punkt wyjścia dla innowacji, także w obszarze IT, dlatego P&G od 4 lat jest partnerem ABSL w programie, w którym poszukuje młodych firm technologicznych, zdolnych do kreowania innowacji. Tegoroczna edycja programu nosi nazwę ABSL tech lab, a motywem przewodnim Demo Day jest klient, którego potrzeby i oczekiwania są punktem wyjściowym tworzonych przez P&G innowacji.
Procter & Gamble to jedna z największych firm FMCG na świecie. Wytwarzane przez nią produkty codziennie trafiają do domów 5 miliardów ludzi. Polski oddział firmy zajmuje szczególne miejsce na międzynarodowej mapie P&G, dzięki jednemu z najważniejszych światowych centrów innowacji. W Polsce mieszczą się trzy fabryki (fabryka Pampers na warszawskim Targówku, fabryka Gillette w Łodzi oraz fabryka kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim), jedno z pięciu światowych Centrów Planistycznych oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G, które jest drugim co do wielkości hubem IT firmy na świecie.
Koncentracja na potrzebach Klienta
Celem Procter & Gamble jest dostarczanie najlepszych produktów, które poprawiają jakość życia konsumentów na całym świecie - zarówno teraz, jak i w kolejnych pokoleniach. - Od zawsze w naszej firmie mówi się, że konsument jest naszym szefem, to on wyznacza nam cele, ale także stawia przed nami wyzwania i oczekuje ich rozwiązania. Innowacje muszą nadążać za oczekiwaniami konsumentów, czasem powinny też je wyprzedzać, aby tworzyć zupełnie nową jakość – komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej. Stale zmieniające się trendy i oczekiwania konsumentów są inspiracją dla innowacji tworzonych w P&G od ponad 180 lat.
Innowacje z obszaru IT
W Polsce P&G wykorzystuje najnowsze technologie, tworząc innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu, planowania łańcucha dostaw, Business Intelligence czy Big Data. Jest to pole do współpracy światowego koncernu z młodymi firmami technologicznymi. ABSL tech lab to miejsce, w którym mogą spotkać się świat korporacji i świat startupów. Efekty tego spotkania można było zaobserwować podczas tegorocznego Demo Day, organizowanego wspólnie z ABSL tech lab, na którym zaprezentowały się trzy młode firmy technologiczne, których innowacyjne rozwiązania mogą być przydatne w działalności P&G.
„Ideą programu ABSL tech lab jest łączenie dwóch światów, które na co dzień posługują się różnymi językami. To spotkanie zwykle jest bardzo wzbogacające dla obu stron. Korporacje dostają świeże pomysły, innowacyjne podejście i nowe rozwiązania technologiczne. Dla startupów jest to nauka realiów, standardów, potrzeb i procedur, jakimi posługują się duzi, korporacyjni klienci. Zarazem jest to szansa na nawiązanie współpracy, która może zapewnić im stabilizację – również finansową – oraz stworzyć warunki do dalszego rozwoju technologii, innowacji i własnego biznesu” – komentuje Janusz Dziurzyński, Dyrektor programu ABSL tech lab.
- Brainly, Justtag i Wise Shelf, trzy młode firmy technologiczne pokazały nam swoją perspektywę, niekiedy całkowicie odrębną od naszej. Jest to wyjątkowa możliwość zobaczenia, w jak różnorodny sposób można podejść do stawianego wyzwania. To jest tak naprawdę kwintesencja naszej współpracy z ABSL tech lab. Wierzymy, że przynosi ona korzyści każdej ze stron: młode firmy technologiczne otrzymują od nas m. in. wsparcie merytoryczne, międzynarodowy know-how oraz zaplecze biznesowe, w zamian za to pokazują nam nowe, innowacyjne i niestandardowe rozwiązania, które mogą nam pomóc w jeszcze lepszym spełnianiu oczekiwań konsumentów – komentuje Emilia Burzyńska, Chief Information Oficer Central Europe w Procter & Gamble.
Organizowany przez P&G i ABSL tech lab Demo Day odbył się 14 października, a finał programu zaplanowany jest na początek grudnia.
O Procter & Gamble
P&G może pochwalić się niezwykle bogatym portfolio wiodących marek wysokiej jakości, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Należą do nich Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® czy Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach na całym świecie. Więcej najświeższych informacji o firmie P&G i jej markach można znaleźć na stronie www.pg.com.